BUAT DUIT ONLINE DENGAN ADFLY

Satu lagi program buat duit online dengan percuma adalah melalui AdFly. AdFly adalah program yang membayar untuk setiap URL yang dipendekkan. Bagi yang dah biasa share link di Facebook, Twitter dll anda jgn tak tahu, kalau anda pendekkan/shrink URL link tersebut di AdFly dan kemuadian anda share, anda akan dibayar. Biasanya kita akan pendekkan URL menggunakan bit.ly atau goo.gl. Apakata sekarang kita bertukar guna Adf.ly Bagaimana caranya anda boleh buat duit dengan Adf.ly ni. Okey jom ikut saya

1) Mula-mula klik sini untuk register --> JOIN ADF.LY atau klik banner di bawah



Get paid to share your links!

2) Lepas tu akan keluar form macam ni..dan isi la apa yang patut 



3)Lepas dah create akaun, pihak adf.ly akan hantar activation link ke emel anda dan sila klik link tersebut untuk mengaktifkan akaun yang telah anda register tadi dan Login semula.

4) Anda tak perlu nak share iklan atau kempen. Anda hanya perlu pendekkan/shrink mana2 URL yang anda mahu seperti link URL dari youtube, website atau apa2 URL di adfly dan kemudian share link yang telah dipendekkan di mana2 akaun sosial anda. Coth URL blog saya dibawah : 
http://tipsduitpart-time.blogspot.com/2013/09/tengok-iklan-pun-dapat-duit.html
Copy dan paste URL ini ke dlm box  seperti pic di bawah dan klik button "SHRINK"


5) URL panjang tersebut akan  dipendekkan seperti coth dibawah



6) Copy link URL yang telah dipendekkan dan share lah dimana2 akaun sosial yg ada, WhatsApp/ Facebook/Twitter/Emel/YM dan sebagainya. Kita akan dibayar untuk setiap visit ke link yang telah kita share tadi.

7) Link yang dipendekkan ini akan pergi ke laman adf.fly terlebih dahulu dan akan pergi ke link sebenar hanya setelah visitor menekan close button

8) Kalau anda mahu visitor direct ke link yang ingin anda share tanpa perlu ke laman adf.ly terlebih dahulu, anda boleh juga gunakan Tools "Easy Link". Coth saya nak share link URL google. So saya gunakan Easy Link : " http://adf.ly/5075032/banner/www.google.com"
Jadi apabila visitor klik link tersebut hanya banner adf.ly seperti sampel pic di No. 9 akan kelihatan.

9) Sekiranya anda ada blog, anda juga boleh gunakan tools seperti Website Entry Scrip. So setiap kali ada visitor ke blog anda, anda akan dapat earning. Sampel mcm pic blog saya dibawah. Ada banner adf.ly dibahagian atas blog (sekali utk sampel No 8)


10) Jadi secara tak langsung kita akan mendapat earning secara pasif dan berterusan selagi ada visitor2 yang klik / membuat lawatan ke link yang kita share.

11) Anda boleh cash out bila earning sudah mencecah USD 5. Bayaran boleh dilakukan menerusi Akaun paypal. Later saya akan share camana nak buat Akaun paypal.

So apalagi..jom  REGISTER ADFLY sekarang

4 comments:

  1. Boleh dikunjungi blog saya downloadbahagia.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. maaf tuan tanah dah pernah tak cash out adfly ni

    ReplyDelete